Bagaimana untuk mencari alternatif semula jadi yang berkesan untuk Ritalin

Bagaimana untuk mencari alternatif semula jadi yang berkesan untuk Ritalin

Memilih satu alternatif kepada Ritalin telah menjadi isu sebenar bagi ramai ibu bapa kanak-kanak didiagnosis dengan ADHD. Sama ada kerana mereka takut kesan sampingan atau tidak mencari Ritalin terutamanya berkesan, mereka memilih bidang pengajian lain rawatan untuk mengurangkan gejala anak-anak. Nasib baik untuk ibu bapa ini, bidang homeopati telah mendengar dan memberi maklum balas kepada kebimbangan mereka.

Kerana gejala utama ADHD, termasuk hiperaktif, kurang tumpuan dan ketidakupayaan untuk memberi tumpuan, boleh menyebabkan kanak-kanak menjadi agak mengganggu, ramai ibu bapa dan doktor tidak sabar-sabar untuk menetapkan cepat. Ubat-ubatan perangsang berasaskan tradisional boleh menawarkan cara yang cepat untuk mengurangkan gejala dan membantu kanak-kanak bertenang cukup untuk mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti harian biasa, termasuk sekolah. Tetapi ubat-ubatan ini tidak tanpa kelemahan mereka, itulah sebabnya alternatif Ritalin menjadi begitu popular.

Antara ubat yang paling biasa digunakan untuk mengawal ADHD Ritalin, Adderall dan Dexedrine, semua yang adalah ubat-ubatan perangsang berasaskan yang bekerja dengan meningkatkan tahap dopamin dalam otak. Ini membawa kepada kepekatan bertambah baik dan memberi tumpuan dan pengurangan hiperaktif tetapi ia juga boleh membawa kepada menumpulkan jawapan yang tetap dan perubahan personaliti. Sebagai alternatif yang sihat untuk Ritalin dan ubat-ubatan tradisional yang lain, ubat semula jadi menawarkan hasil yang positif tanpa kesan-kesan sampingan yang mengganggu.

Alasan bahawa Ritalin dan ubat-ubatan yang sama telah terbukti tidak berkesan adalah bahawa mereka memberi tumpuan semata-mata kepada gejala permukaan, dan bukannya menangani ketidakseimbangan neurotransmitter yang menyebabkan ADHD. Sebagai alternatif Ritalin, ubat-ubatan homeopati mensasarkan seluruh tubuh dan bekerja untuk memulihkan keseimbangan untuk kesan jangka panjang.

Ubat perangsang berasaskan juga membawa pelbagai kesan sampingan daripada kegelisahan, sukar tidur dan hilang selera makan untuk masalah psikiatri, gangguan fungsi jantung yang kerap dan risiko menjadi ketagih. Sebagai alternatif kepada Ritalin, ubat-ubatan homeopati menawarkan pilihan yang selamat, dengan hanya menggunakan bahan-bahan semulajadi yang bebas daripada sebarang kesan sampingan.

Dibuat daripada campuran herba yang unik dan lain-lain bahan-bahan berasaskan tumbuhan, ubat-ubatan homeopati adalah berdasarkan pada abad lama pengetua penjagaan kesihatan yang merawat tubuh secara keseluruhan bagi keputusan yang berkekalan teliti dan panjang. Dengan pergi di luar gejala permukaan, ini alternatif Ritalin boleh disesuaikan untuk keperluan setiap individu untuk rawatan yang lebih menyeluruh.

Menggunakan herba seperti Hyoscyamus, Arsen IOD, dan Tuberculinum, ubat-ubatan homeopati boleh membantu untuk menenangkan hiperaktif, meningkatkan tumpuan, mengurangkan tingkah laku impulsif dan tidak menentu dan mudah bergerak-gerak fizikal. Dan kerana mereka bekerja dengan pertahanan badan sendiri, ubat-ubatan ini menyediakan alternatif yang selamat, lembut dan berkesan untuk Ritalin. Bersama-sama dengan terapi dan bersantai teknik tingkah laku, ubat-ubatan homeopati boleh menawarkan pendekatan yang lengkap ke arah merawat ADHD, dari luar dan dalam.

Jika anak anda telah didiagnosis dengan ADHD, jangan menganggap bahawa anda perlu pergi laluan tradisional untuk rawatan. Berbincanglah dengan doktor anda tentang semua pilihan dan jangan takut untuk mempertimbangkan ubat-ubatan homeopati. Mengambil jalan yang semula jadi untuk penyembuhan boleh menjadi pilihan yang terbaik anda boleh membuat untuk anak anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar