Merawat Bau Badan Secara semulajadi

Merawat Bau Badan Secara semulajadi

Bau badan adalah disebabkan oleh pelbagai faktor seperti mempunyai penyakit kronik dan berpanjangan, sembelit, lebih rembesan atau pengeluaran hormon, menopaus, kebimbangan, makanan tertentu dan minuman dan penggunaan yang berpanjangan walaupun ubat-ubatan dan dadah. Dalam artikel ini, anda akan dapat mempelajari beberapa rawatan rumah besar yang boleh membantu anda menyelesaikan masalah anda dalam masa yang singkat.

Berikut adalah cara semula jadi yang boleh anda lakukan untuk merawat:

1. 500grams Minuman rumput gandum pada segelas air semasa perut kosong setiap pagi sebelum mengambil sarapan pagi.

2. Memohon baking soda pada ketiak dan kaki anda untuk membantu mengurangkan bau.

3. Cuci ketiak anda menggunakan cuka putih.

4. Letakkan beberapa titik air mawar pada tab air yang akan anda gunakan untuk mandi. Anda tidak perlu menggunakan deodoran tambahan selepas mandi kerana air mawar adalah salah satu cara yang paling berkesan untuk menghilangkan bau badan.

4. Anda juga boleh menggunakan dan memohon cider sebagai deodoran. Hanya pastikan untuk mencuci dengan teliti selepas anda meninggalkan ia di ketiak anda selama lima belas minit.

5. Ambil pancuran sehingga tiga kali sehari terutamanya pada musim panas.

6. Mix 1/4 sudu teh gliserin dengan jus lobak dan menggunakan ini sebagai alternatif kepada deodoran biasa anda.

7. Campurkan sedikit baking soda dengan lemon atau jus limau dan perlahan-lahan sapukan pada ketiak anda dan biarkan selama lima belas minit. Basuh sehingga bersih dengan air sejuk.

Ini hanya beberapa rawatan rumah yang membantu anda tetapi jika gejala masih berterusan maka ia akan menjadi lebih baik untuk mendapatkan bantuan profesional untuk mendapatkan bantuan yang lebih daripada mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar