Pemulihan Semulajadi Untuk Sakit telinga

Pemulihan Semulajadi Untuk Sakit telinga

Biasanya sakit telinga adalah disebabkan oleh jangkitan telinga tengah akibat selsema atau selesema. Kesakitan boleh keluar dari bahagian kepada betapa seriusnya masalah ini. Apabila anda mempunyai sakit telinga dan boleh menentukan bahawa rawatan perubatan tidak diperlukan, anda perlu mengambil kira remedi yang berikut. Nota: jangan cuba mereka sama sekali jika terdapat kulit yang pecah berhampiran telinga.

Isikan telinga dengan 3 titik panas minyak zaitun. Pasang telinga longgar dengan bola kapas. Ikut ini tiga atau empat kali sehari sehingga sakit telinga itu hilang. Ambil jus dari parut halia segar, bercampur dengan jumlah yang sama minyak bijan. Penurunan 3 titik, longgar pasang telinga dengan bola kapas. Amaran - ini mungkin menyengat sedikit, tetapi cuba untuk memastikan ia di sana selama beberapa jam.

Salah satu ubat yang tidak melibatkan meletakkan sesuatu di telinga anda adalah amalan refleksologi. Anda akan memerlukan objek yang steril dan sukar untuk menggigit ke atas. Silinder kapas yang digunakan oleh doktor gigi akan menjadi besar, tetapi anda juga boleh menggunakan sekeping gumpalan daripada kain hipoksia tipis. Letakkan item pilihan anda di belakang gigi yang terakhir di tepi telinga sakit, menggigit turun di atasnya selama lima minit. Amalan ini merangsang titik tekanan yang masuk terus ke dalam telinga. Ulangi prosedur ini setiap dua jam sehingga sakit telinga itu hilang. Bukan sahaja kesakitan hilang, tetapi ini telah dikenali untuk meningkatkan pendengaran juga.

Chamomile mempunyai kesan menenangkan pada telinga. Mengambil masa beberapa beg teh dan membuat tuam untuk meletakkan pada telinga. Potong bawang besar pada separuh, mengambil bahagian dalam supaya bahagian selebihnya akan muat di telinga anda. Warm ini di dalam oven, kemudian letakkan ke atas telinga dan ia akan membantu menarik keluar kesakitan.

Remedi lain untuk dimasukkan ke dalam telinga: 4 titis jus bawang dicampur dengan satu sudu teh panas tambahan-dara, minyak zaitun sejuk-ditekan. Letakkan 3 titik di setiap telinga pada waktu pagi dan petang. Pasang telinga dengan bola kapas. Ambil satu minyak bawang putih mutiara lembut, tusukan, dan membiarkan kandungan selut ke dalam telinga. Plug dengan bola kapas. Sakit telinga boleh mengurangkan dengan ketara dalam tempoh setengah jam.

Campurkan 1/2 cawan kosher (kursus) garam dan 1/2 cawan dedak yang tidak diproses dan menyelimuti ke dalam sekeping bersaiz yang baik dilipat-over kain hipoksia tipis. Haba dalam ketuhar yang rendah sehingga ia panas, tetapi lumayan apabila disentuh. Sapukan pada telinga yang sakit selama kira-kira satu jam. Di atas sekeping kapas, memohon beberapa minyak kastor, taburkan dengan lada hitam dan masukkan ke dalam telinga sakit, tidak di dalam saluran telinga.

Kebanyakan ubat-ubat telah melibatkan haba, tetapi herba berpangkalan di Las Vegas Angela Harris merasakan bahawa bakteria jangkitan yang menyebabkan berkembang maju di kehangatan, jadi dia mencadangkan meletakkan sejuk pada telinga. Memohon pek ais pada telinga yang dijangkiti, dan pada masa yang sama, meletakkan kaki anda dalam air panas, manakala perlahan-lahan meminum teh herba laksatif ringan. Adakah ini untuk kira-kira 15 minit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar