Cayenne Pepper Mengurangkan Kolesterol

Cayenne Pepper Mengurangkan Kolesterol

Bagi kebanyakan orang, meletakkan lebih perisa dalam makanan adalah lebih baik dan satu rasa panas biasa digunakan ialah cili merah itu. Tetapi daripada fungsi biasa datang satu penemuan yang luar biasa dalam membuat badan kita sihat dan imun. Kajian mengesahkan bahawa itu serbuk mempunyai manfaat kesihatan untuk orang yang kerap menggunakannya. Orang yang mencari kesannya merujuk kepadanya sebagai "keajaiban herba". Ia assuages ​​sakit dan mengurangkan tahap suhu badan, kolesterol dan gula darah kita. Ia juga menyimpan hati kita dalam keadaan yang baik dan juga sel-sel kanser perjuangan dalam badan.

Mari kita meneroka pada keajaiban besar ubat ini alternatif. juga dikenali sebagai lada cili merah, tumbuh di tempat-tempat tropika dan subtropika. Ia mempunyai elemen yang dipanggil capsaicin utama yang merangsang saraf chemoreceptor kami serta membran mukus, menjelaskan perasaan kepanasan apabila kita memakannya. Capsaicin menghapuskan bahan yang menyebabkan kita merasa sakit apabila terdapat ketidakseimbangan dalam sistem kami. Capsaicin berfungsi sebagai pelega kesakitan sebelum bahan sakit yang menyebabkan menghantar isyarat sakit ke otak.

Selain mengurangkan kesakitan, ubat ini mengekalkan suhu badan kita pada tahap yang rendah. Ironis bukan? Tidak kira ia rasa panas adalah ciri yang boleh mengapi sebahagian daripada otak kita mengawal penyejukan badan kita. Yang membuat serbuk cili merah ubat yang baik untuk demam.

Untuk mendapatkan semula dalam perenggan di atas, telah dinyatakan bahawa serbuk cili merah boleh menstabilkan paras kolesterol dan gula darah kita. Ramai orang pada masa kini menghadapi masalah dengan tahap gula dalam darah disebabkan pengambilan terlalu banyak gula dan tahap kolesterol tinggi kerana lemak yang berlebihan dalam badan. Setelah diambil dalam badan, cili merah membantu membersihkan aliran darah kita dari unsur-unsur yang tidak diingini yang akan termasuk lemak yang berlebihan. Unsur-unsur lemak dipecahkan dalam penghadaman dan dikeluarkan melalui air besar yang normal. Lada merah juga membuat gula dalam darah stabil. Ia bukan sahaja membuatkan kita kelihatan sihat, tetapi ia juga membuatkan kita kelihatan baik. Dengan kolesterol yang rendah dan tahap gula dalam darah, badan kita boleh dengan mudah mengawal rasa lapar, mengekalkan tahap tenaga dan membakar lemak.

Menariknya, alternatif ini terbukti untuk membunuh sel-sel kanser dalam badan. Sel-sel kanser menghapuskan diri melalui proses yang dipanggil apoptosis apabila kehadiran cili merah. Ia mengesahkan bahawa capsaicin dalam cili merah yang membantu menghapuskan leukemia, pankreas dan kanser prostat sel-sel di dalam badan.

Kesimpulannya, serbuk cili merah membuat makanan panas dan badan kita sejuk. A dash cili harian menghalang kita semua sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar